Sezona rekordních nákupů je v plném proudu
Konec roku se nese ve znamení rekordních nákupů. Lidé nakupují o sto šest, chtějí svým blízkým koupit opravdu krásné vánoční dárky, které jim udělají radost. Jenže každým rokem je vánoční nakupování velkým zásahem do rodinného rozpočtu. Lidé často utrácí víc, než ve skutečnosti mají na bankovním účtu, což je vede do dluhů a půjček. Jelikož sezona rekordních nákupů začala, jelikož se rozjelo nejvytíženější období roku, pojďme si ho trochu přiblížit.
Všechno to začalo Černým pátkem
Vánoční nakupování se v České republice rozjíždí takzvaným Černým pátkem, který však u nás probíhá trochu jinak než v zahraničí. Zatímco v zahraničí je to opravdu o velkých slevách, u nás je to především o nenápadném zdražování před tímto dnem a o následném zlevnění na původní cenu. Mnozí lidé se však stále nechávají napálit a kupují dárky svým blízkým za zbytečně vysoké sumy.
Černý pátek jako každý rok připadá na období kolem devětadvacátého listopadu. I když se jedná o americký svátek, v Česku se stal stejně oblíbený jako Valentýn nebo jako baby shower. To, že je takzvaný Black friday u nás oblíbený, potvrzuje ostatně i to, že Češi během tohoto jediného dne, respektive víkendu, utratili o pětadvacet procent více peněz, než tomu bylo v minulém roce.
Další utrácení během dvou pondělků v prosinci
Také bylo zaznamenáno, že největší utrácení připadlo na první dva pondělky v prosinci. Během nakupování prvních dvou pondělků totiž měli lidé jistotu, že jim dárky opravdu přijdou do Štědrého dne, který letos spadá na úterý.
Jelikož rekordní nakupování očekávala samozřejmě i samotná pošta nebo jiné doručovatelské služby, zvýšil se počet možností doručení zboží. Mnohé e-shopy zvýšily počet boxů, v nichž si mohou lidé vyzvednout zboží.
Letos se však vánoční nakupování zahájilo už v září a říjnu, čím dál méně lidí nechává nakupování dárků na poslední chvíli.