Proč se vydat cestou franšízového podnikání?
Franšízové podnikání je mezi námi už poměrně dlouho. Ale věděli jste, že lidé se tohoto způsobu podnikání z počátku velice obávali? Důvodem toho byl nedostatek informací a kromě jiného také kultura podnikání v devadesátých letech, která nebyla zrovna na vysoké úrovni. Naštěstí v současné době je franšízové podnikání poměrně hitem, to se musí nechat. Mnozí si však stále pokládají otázku, proč se cestou franšízového podnikání vydat. A na tuto otázku máme odpověď.
Franšízové podnikání má spoustu výhod
Franchising není způsob podnikání, který by se člověku nevyplatil. Je to jakýsi pomyslný nástup do už rozjetého vlaku, který je opředený menší pravděpodobností zkrachovat a větší pravděpodobností uspět. To však není jediná výhoda franšízového podnikání. Těch výhod má tento způsob podnikání hned několik.
Další výhodou je například to, že odpadá veškerá starost s reklamou. Chytáte se už urostlého stébla, které má své klienty a které už je vepsáno do povědomí lidí.
Výběr konceptu je důležitý
I když se tedy franšízové podnikání jeví jako dokonalé, vše se odvíjí od výběru franšízového konceptu. Výběr franšízového konceptu rozhodně nepodceňujte, od toho se bude odvíjet úspěšnost podnikání. Nikdy se nesnažte zachraňovat firmu, která se delší dobu potýká v červených číslech. Spolupracujte s firmou, která má dobrou minulost a u které to vypadá, že bude prospívat i v budoucnu.
V ideálním případě si vybírejte takový koncept, který je daný zákonnou povinností čili u něj je pravděpodobnost, že tu bude zkrátka neustále. Skvělým příkladem je firma Extéria Market, která patří dlouhodobě k nejlepším poskytovatelům poradenství v oblasti BOZP a PO.
Vybírejte také franšízu, kterou můžete dostat do míst, kde je nízká konkurence. Tím si zajistíte alespoň nějakou počáteční klientelu.