Kdy je možné si reklamní předměty odečíst z daní?
Daně jsou nemilá záležitost, která potká naprosto každého podnikatele. Zatímco někteří musí daňové přiznání vyplnit na začátku roku, jiní mají hospodářský rok krapet posunutý, a tak daně platí až během dalších měsíců. V každém případě ať ten či onen musí daně zaplatit. Aby daně nebyly nakonec tak vysoké, vyplatí se vědět, o co je můžeme snížit. Lze je dokonce snížit o reklamní předměty, ovšem v tomto případě se musí splnit několik podmínek.
Většina podnikatelů si moc dobře uvědomuje, že se reklamní předměty mohou odečíst z daní. Jen málokdo si však uvědomuje, že nelze odečíst z daní všechny reklamní předměty, které si během roku pořídili.
Pojďme se proto podívat na uplatňování reklamních předmětů v daních z pohledu zákona. Ten totiž mluví jasně.
Jak mluví zákon
Jak již bylo zmíněno, reklamní předměty nelze odečíst v každém případě. Zákon o tom ostatně mluví jasně. Například říká, že se mohou odečíst jen takové reklamní předměty, které splňují jisté podmínky. Podmínky se však liší tím, jestli se jedná o reklamní dárek nebo například o firemní trička.
Kdy lze reklamní předměty odečíst
Pokud bychom mluvili o tričkách nebo o jiném podobném firemním oblečení, v tomto případě bychom řekli, že je lze odečíst z daní v případě, že se trička využijí jako reklamní dárek pro zákazníky nebo partnery či že se trička budou používat jako pracovní oděv ve firmě.
Pakliže bychom nahlédli na firemní dárek, ten lze z daní odepsat v případě, že jeho pořizovací hodnota nepřevýší pět set korun bez DPH, že je dárek označený jménem, logem a také ochrannou známkou či názvem vašeho konkrétního zboží či služby a že dárek nepodléhá spotřební dani (jinými slovy nejde o cigarety ani alkohol).
A co vy? Splňují vaše reklamní předměty podmínky, které umožňují odepsat předměty z daní?