Franchising dává v Česku obživu 20 tisícům lidí, ukazuje průzkum
Extéria Market nebo jiná franšíza z jiného odvětví? To je otázka, kterou si nyní pokládá každý, kdo se chce na tento trend takzvaně nalodit. A dělá ostatně dobře, protože franchising je stále ještě vstupenka do už rozjetého vlaku, který vám může přinést zajímavé zisky a finanční svobodu, navíc realizaci ve světě podnikání. Podle posledních průzkumů můžeme říct, že právě franšízové koncepty dnes dávají v Česku práci více jak dvaceti tisícům lidí.
Lákadlem je hlavně relativní jistota
Hlavním lákadlem toho, proč tolik začínajících podnikatelů (a někdy i pokročilých) míří do franšízového podnikání je především relativní jistota, kterou franchising nabízí. Říkáme relativní, protože ani v tomto případě nemůžeme mluvit o absolutní jistotě.
Když se totiž člověk rozhodne jít do franšízového podnikání, má pevně stanovený základ, od kterého se může odpíchnout. Lidé značku znají, velmi často jsou nastolené také marketingové kampaně, ze kterých se může čerpat, know-how je léty prověřené a vyšperkované.
Samozřejmě i nyní to záleží na tom, jak šikovný člověk je. Každý se však snaží o to, aby investované peníze byly co nejrychleji zpět. Obvykle se tak stává do čtyř let, ale není výjimkou, že se investice navrátí i za půl roku. Závisí to také od zvoleného konceptu.
Stovky značek na výběr
V posledních letech se nabídka franšízových konceptů rapidně rozrostla. A nelze se tomu divit v souvislosti s tím, co jsme napsali výše. Od prvotních desítek konceptů si najednou můžete vybírat ze stovek různých franšíz, a to jak těch tuzemských, tak i zahraničních.
Možná se člověku může zdát, že zahraniční franšízy u nás převládají, ale není tomu tak. Kupodivu se v posledních letech karty obrátily a tuzemské franšízové koncepty jsou tím, co doslova drtí zahraniční konkurenci.