Pojištění nahodilého poškození: Ochrání vás před nečekanými výdaji
Rozmýšleli jste se dlouho, ale nakonec jste si udělali radost. Telefon s pořizovací cenou ve výši ojetého auta je konečně váš a nezbývá než doufat, že vám bude dlouho věrně sloužit. Ale co když se dojde k „nehodě“ a zařízení se vaší vinou poškodí, případně si ho od vás někdo nepozorovaně vypůjčí, aniž by ho zamýšlel vrátit? V takových situacích vám přijde vhod praktické pojištění nahodilého poškození. Co byste o něm měli vědět?
Na elektroniku se ze zákona vztahuje dvouletá záruka. Během této doby má spotřebitel jistotu, že v případě závady zboží reklamuje u prodejce. Reklamace se však vztahuje pouze na závady, které nevzniknou neopatrným zacházením. V praxi to znamená, že když vám telefon vyklouzne z ruky a spadne na tvrdou zem, máte smůlu. Tedy pokud jste si v předtuše nesjednali pojištění nahodilého poškození.
Výběr pojištění nepodceňujte a čtěte pojistné podmínky
Pojištění nahodilého poškození vám může vytrhnout trn z paty nejen v případě drahého mobilního telefonu, ale také notebooku, tabletu, televizoru, fotoaparátu a mnoha dalších předmětů, které si lze tímto způsobem pojistit. Měli byste však vědět, že některé pojišťovny „ukrývají“ do smlouvy výluky.
Smluvní podmínky některých pojistných produktů jsou natolik zmatené, že si spotřebitel ani neuvědomí, kdy má právo na pojistné plnění. Paradoxně se může stát i to, že pojišťovna odmítne vyplatit náhradu škody, když vám pojištěný předmět vypadne z kapsy kalhot – vyhodnotí to jako nedbalostní jednání a v podstatě popře podstatu pojištění. Anebo vám kvůli limitům pojistné částky vyplatí pouze poměrnou část.
K výše uvedeným nedorozuměním naštěstí dochází pouze zřídkakdy. Obvykle v souvislosti s pojištěními, které spotřebitelé uzavírají přímo u prodejců elektroniky. Sjednáte-li si pojištění majetku u prověřené pojišťovny (a seznámíte-li se se smluvními podmínkami), nemáte se čeho bát.
Napadlo vás, že při vaší smůle se telefon porouchá nikoliv vašim zaviněním, ale až bezprostředně po vypršení záruky? Sjednejte si pojištění prodloužené záruky – budete mít jistotu servisu až 36 měsíců nad rámec běžné dvouleté záruční doby.