Až polovina řidičů má špatný zrak
Umět řídit se řadí ke snům většiny osmnáctiletým teenagerům. Na své plnoleté narozeniny si mnohdy přejí auto nebo právě zaplatit řidičský průkaz, protože se v současné době nejedná o levnou záležitost. Ovšem mnoho škol automobilového zaměření se však vyjímá tím, že nabízí zaplacení řidičského průkazu svým studentům, a tak se není čemu divit, když mnoho kluků po základních školách volí právě střední školu s podobným zaměřením a s podobnými výhodami. Na své osmnáctiny si pak tedy mohou zvolit jednoznačně koupi auta jako dárku od svých rodičů. Jenže pustit čerstvého absolventa autoškoly na ulice je samozřejmě špatně. Nejdříve by se mělo jednat o nasbírání určitých zkušeností, které se budou sbírat za přítomnosti dospělého, který svůj řidičský průkaz má už nějakou tu dobu. Bohužel se však nejedná o povinnost, a tak se mnoho osmnáctiletých dětí pouští na silnice hned první den, co obdrží řidičský průkaz. Jenže tato problematika není v současné době tím hlavním, s čím se řidiči potýkají. Nyní je velký problém zejména v tom, že polovina řidičů má špatný zrak. Bohužel však spousta těchto lidí v této skupině není ochotna navštívit prohlídku očního lékaře, a tak se není čemu divit, když se problematika nejeví jako vyřešitelná.
Vadí řidičům brýle?
Spoustě řidičům by totiž podle průzkumu vadily brýle. Ty totiž zabraňují perifernímu vidění. Ovšem existuje také řešení kontaktních čoček, ale to je věc, kterou musí zhodnotit každý jedinec. Ne každý je si totiž schopný dávat něco do očí. Jedná se však o lepší a hlavně i finančně výhodnější řešení. Brýle jsou totiž nákladné, a to zejména poprvé. Je to z toho důvodu, že hodně stojí nejen kvalitní obroučky, ale také sklo. Pokud navíc má daný jedinec každé oko jiné, nastává opět trošku větší finanční zátěž. Čočky jsou však k řízení ideálnější, protože vidíte i periferně. Pokud ji však nemáte dobře vyčištěnou, bohužel se potýkáte s nepříjemným svrběním, s nímž je naprosto nemožné řídit.